In nici un clasament al presei argesene nu am citit ca domnii Nicolae Pavelescu si Ion Iordache s-ar situa printre cei 100 oameni importanti din judet. Cine sint respectivii domni ? Evident, liderul si viceliderul sindicatelor de la Dacia. Ei sint, cel putin la aceasta ora, numarul 1 si 2 in topul oamenilor puternici ai Argesului. Asa, la o estimare din priviri, afirm ca in miinile lor sta cel putin un sfert din economia argeseana, fiindca daca s-ar ajunge la alungarea Renaultului din tara, acest judet s-ar intoarce cu zece ani inapoi. Nu este vorba numai despre raderea de pe fata pamintului a uzinei de la Colibasi, ci si de aducerea in epoca de piatra a orasului Mioveni, de ingroparea industriei orizontale, de perturbarea toturor proiectelor de dezvoltare ale unor localitati, de incetinirea absorbtiei de fonduri europene, de omorirea industriei transportului etc.Toate aceste consecinte nu trebuie lasate numai pe umerii (ca sa nu zic la mintea) liderilor de sindicat. Ei judeca la aceasta ora mai mult afectiv decit rational, sint trup si suflet linga oamenii lor, ceea ce poate dauna unei perceptii lucide si unor decizii intelepte. Si mie, ca si altor observatori ai grevei, mi se pare ca revendicarea unor cresteri salariale de peste 50% este cam exagerata, in conditiile in care patronatul afirma ca inca nu si-a recuperat pierderile datorate investitiilor. Poate ca nu e asa, poate ca francezii mint, insa nici liderii sindicali nu demonstreaza contrariul.Renault este un imperiu. Renault lucreaza cu scenarii economice care iau in calcul si grevele. Renault analizeaza psihologic si social fiecare pas, inclusiv cel al unei eventuale cedari in fata grevei din Rominia. Sa nu creada cineva ca se iau decizii sub impulsul nervilor, al presiunilor. Orice greva este studiata, sub toate aspectele, iar deciziile administratiei sint oferite mai ales de modele computerizate stabilite de specialistii de la Paris. Am fost la Technocenter si stiu ce e acolo, asa cum stiu si domnii Pavelescu si Iordache. Grevistii nu se lupta cu Francois Fourmont, ci cu laboratoarele socio-economice de la Technocenter.Asa stind lucrurile, as sugera o implicare a autoritatilor judetene. Sa nu se spuna ca nu am spus-o ! Greva nu trebuie tratata ca pe o simpla confruntare intre o firma privata si angajatii ei. De data asta, este vorba despre o felie importanta din economia judetului. Oricum ar evolua lucrurile, greva de la Dacia este deja in topul principelelor evenimente pe 2008 in viata Argesului. Iar daca degenereaza, greva se poate dovedi un eveniment mai important decit alegerile locale sau parlamentare.
Lasă un răspuns