În perioada 24 – 28 iunie 2013, Prefectul Judeţului Vâlcea, MIRCEA NADOLU, prin Serviciul Verificarea Legalităţii Actelor şi Contencios Administrativ, a realizat următoarele atribuţii, potrivit competențelor legale, cu privire la:
a). CONTROLUL LEGALITĂŢII ACTELOR ADMINISTRATIVE, APLICĂRII ACTELOR NORMATIVE ȘI CONTENCIOS
1. Au fost verificate, sub aspectul legalităţii, 520 acte administrative emise sau adoptate de către autorităţile administraţiei publice locale din judeţul Vâlcea, din care 110 hotărâri şi 410 dispoziţii.
Nu s-au constatat aspecte de nelegalitate care să determine formularea unor proceduri prealabile de revocare sau modificare a actelor administrative ori de introducere a unor acţiuni la instanţa de contencios administrativ.
2. S-au înregistrat 11 acţiuni privind obligaţia de înmatriculare a autoturismelor fără plata taxei de poluare. Reclamanţii invocă în aceste acţiuni prioritatea legislaţiei comunităţii europene (art.90 alin.1 din Tratatul Comunităţii Europene) faţă de dispoziţiile legale interne.
Pentru cererile aflate în curs de soluţionare la Tribunalul Vâlcea, instituţia prefectului a înaintat, în săptămâna trecută, 7 întâmpinări.
3. S-a transmis o circulară la primăriile din judeţ în legătură cu utilizarea registrului electoral.
La data de 1 ianuarie 2013 au intrat în vigoare dispoziţiile legale privind Registrul electoral gestionat de Autoritatea Electorală Permanentă.
În luna martie a acestui an, AEP a preluat de la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi Direcţia Generală de Paşapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne situaţia cetăţenilor români cu drept de vot, situaţie ce a fost importată ca atare în Registrul electoral.
Potrivit art.26 din Legea nr.35/2008, cu modificările şi completările ulterioare, primarii au obligaţia să întocmească listele electorale permanente.Termenul prevăzut de lege pentru întocmirea lor este unul maximal, această acţiune putând fi realizată oricând înainte de împlinirea termenului.
Având în vedere că obligaţia de întocmire a listelor electorale permanente aparţine primarului, rezultă că fondurile necesare pentru îndeplinirea acestei acţiuni se asigură din bugetul local.
În acest context, se impune testarea şi evaluarea capacităţii primarilor de a-şi îndeplini atribuţiile legale privind actualizarea listelor electorale permanente, arondarea alegătorilor pe secţii de votare şi tipărirea listelor electorale permanente.
Evaluarea se va realiza conform următorului calendar:
– 1-30 iulie 2013-Măsuri tehnico-organizatorice pentru utilizarea registrului electoral, luate de AEP cu sprijinul prefectilor.
AEP va pune la dispoziţia primăriilor sistemul informatic al Registrului electoral în vederea întocmirii şi tipăririi listelor electorale.
– 1-3 august 2013-Prima tipărire a listelor electorale permanente de către primării din Registrul electoral.
Instituţia Prefectului a distribuit şi mapele AEP ce conţin informaţiile necesare accesării registrului electoral, fiecare primărie având o parolă în acest sens.
b). APLICAREA LEGILOR CU CARACTER REPARATORIU
1. În cursul saptămânii expirate s-au soluţionat 21 petiţii având ca obiect probleme ce ţin de aplicarea legilor funciare, petenţii reclamând comisiile locale de fond funciar că refuză punerea acestora în posesie pe anumite suprafaţe de teren care le aparţin sau că nu li s-a reconstituit întreaga suprafaţă de teren.
2. În aplicarea prevederilor Legii nr.165/2013, s-a emis Ordinul prefectului nr.275 din 26.06.2013 prin care s-au stabilit unele măsuri de aplicare a acestui act normativ.
Prefectul şi-a stabilit reprezentanţii săi în comisiile locale de inventariere, care vor îndeplini funcţia de preşedinte al comisiei de inventariere, şi-a stabilit împuterniciţii conform art.39 din lege, care vor constata şi aplica contravenţiile reglementate de lege.
3. Litigii cu termene de judecată, în perioada 24-28 iunie 2013, în care a fost parte (calitate procesuală pasivă) Comisia judeţeană de fond funciar :
– Judecătoria Brezoi-7 cauze pe rol, o cauză suspendată.
– Judecătoria Bălceşti-2 cauze în curs de soluţionare, într-o cauză s-a renunţat la judecată
– Judecătoria Drăgăşani-4 cauze în curs de judecată
– Judecătoria Horezu-7 cauze în curs de judecată
– Judecătoria Rm.Vâlcea-16 cauze în curs de soluţionare, 2 cauze perimate, 3 respinse, 1 admisă, 1 anulată
– Tribunalul Vâlcea-4 cauze în curs de soluţionare, un recurs admis, 4 respinse.
În cauzele aflate pe rolul instanţelor s-au acordat termene pe diferite motive: lipsă de procedură, lipsa unor rapoarte de expertiză, solicitarea unor relaţii, administrare probatoriu.
c). REGISTRATURĂ ŞI RELAŢII CU PUBLICUL
-Documente înregistrate = 279
-Documente expediate = 107
-Apostile înregistrate = 33
-Petiţii înregistrate = 17
-Ordine de prefect înregistrate şi expediate celor interesaţi = 1.
Lasă un răspuns