Primăria Pitești: Obligațiile pe care le au proprietarii clădirilor nerezidențiale, din punct de vedere fiscal

  1. DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE, ÎN CAZUL UNEI CLĂDIRI ÎNCHIRIATE

 

Primăria Municipiului Pitești reamintește piteștenilor că, în conformitate cu prevederile Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, impozitul pe clădiri și taxa pe clădiri se stabilesc în funcție de destinația finală a clădirii, care poate fi rezidențială, nerezidențială sau mixtă.

Contribuabili au obligația să depună o declarație la organul fiscal local în a cărui rază teritorială se află clădirea, în termen de 30 de zile, pentru o clădire a cărei folosință a fost schimbată integral sau parțial, de la data acestei schimbări, dacă schimbarea folosinței reiese dintr-un contract de închiriere, de comodat sau de alt tip, de la data prevăzută în contract.

În vederea depunerii declarațiilor fiscale și a documentelor doveditoare pentru stabilirea obligațiilor fiscale nu este obligatorie deplasarea la Primăria Municipiului Pitești, fiind posibilă transmiterea acestora prin poștă sau în format electronic, la adresa de email: scipf@primariapitesti.ro.

 

  1. DEPUNEREA RAPOARTELOR DE EVALUARE, ÎN CAZUL CLĂDIRILOR NEREZIDENȚIALE

 

Primăria Municipiului Pitești reamintește piteștenilor că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2026, impozitul pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice se calculează prin aplicarea unei cote de 0,5% asupra:

  1. a) valorii rezultate din raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referință;
  2. b) valorii finale a lucrărilor de construcție, în cazul unei clădiri nou construite în ultimii 5 ani;
  3. c) valorii din actul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință.

Persoanele fizice care dețin în proprietate clădiri nerezidențiale, ale căror rapoarte

de evaluare au depășit 5 ani, au posibilitatea depunerii raportului de evaluare până la 31 martie 2026, inclusiv.

În cazul depunerii raportului de evaluare după primul termen de plată din anul de referință, respectiv 31.03.2026, inclusiv, acesta produce efecte cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor, respectiv 2027.

Rapoartele de evaluare se întocmesc de un evaluator autorizat, în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării și reflectă valoarea clădirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referință (31.12.2025).

În cazul în care proprietarul clădirii nu depune raportul de evaluare la organul fiscal local până la primul termen de plată, impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform Codului fiscal.

În vederea depunerii declarațiilor fiscale și a documentelor doveditoare pentru stabilirea obligațiilor fiscale nu este obligatorie deplasarea la Primăria Municipiului Pitești, fiind posibilă transmiterea acestora prin poștă sau în format electronic, la adresa de email: scipf@primariapitesti.ro.

 

Distribuie:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pitești. Circulație închisă temporar pe strada Schitului pentru lucrări de asfaltare
Pitești. Circulație închisă temporar pe strada Schitului pentru lucrări de asfaltare

Societatea Apă Canal 2000 SA informează că în perioada 12 – 16 octombrie 2026, între orele 9:00- 15:00, circulația rutieră…

Apă oprită luni, pe o stradă din Albota. Care sunt locuințele afectate
Apă oprită luni, pe o stradă din Albota. Care sunt locuințele afectate

Locuitorii de pe strada Mareș din comuna Albota, de la numărul 316 până la numărul 383, nu vor avea apă…

Campanie de colectare a deșeurilor electrice și electronice la Topoloveni pe 22 octombrie 2026
Campanie de colectare a deșeurilor electrice și electronice la Topoloveni pe 22 octombrie 2026

Primăria Orașului Topoloveni, în parteneriat cu S.C. SDG ARGEȘ COMPLET S.R.L., organizează o nouă campanie de colectare a deșeurilor de…

Dora, câinele polițiștilor, a descoperit droguri într-o mașină, la Drăgășani
Dora, câinele polițiștilor, a descoperit droguri într-o mașină, la Drăgășani

Azi-noapte, doi bărbați și o femeie au fost depistați de polițiști într-un autoturism în care au fost găsite substanțe susceptibile…

Și-a întrerupt recitalul de la „Toamna Piteșteană” pentru a salva un bărbat. Cine este polițistul…
Și-a întrerupt recitalul de la „Toamna Piteșteană” pentru a salva un bărbat. Cine este polițistul…

Un recital de muzică populară s-a transformat într-o intervenție de urgență la evenimentul „Toamna Piteșteană”. Alin Gabriel Matei, agent de…