S-a dat startul parteneriatului „Lectură cu stare de bine” între Școala Gimnazială Slătioara și „Prietenii Cărții”- Grădinița Slătioara. Prin acest parteneriat copiii vor fi apropiați de lumea cărților!
Parteneriatul educational grădiniță-bibliotecă reprezintă o încercare de a pune în relație cartea și copilul, de a crea un contact, de a contribui la redescoperirea basmului ca univers al copilăriei, un izvor de cunoaștere și visare.
Biblioteca exprimă interesul pentru lectură, pregătirea și dezvoltarea pesonalității celui ce îi trece pragul.
Obiective parteneriatului educational grădiniță-bibliotecă:
-cunoașterea și respectarea normelor de comportare în bibliotecă
-educarea abilității de a intra în relație cu bibliotecarii și a solicita cartea dorită
-împărtășirea impresiilor despre cărțile răsfoite
-confecționarea unei cărți cu imagini desenate/decupate și lipite
-îmbunătățirea comunicării orale și stimularea interesului pentru citit-scris
Parteneriatul educational între Bibliotecă și Școala Gimnazială Slătioara are ca obiectiv creșterea gradului de incluziune și generarea de performanță în învățare prin crearea și promovarea unui model de educație ce pune accentul pe dimensiunea de stare de bine psihologică în bibliotecă.
Viziunea de la care a pornit parteneriatul este încrederea că fiecare copil poate și trebuie să fie susținut în procesul de învățare și dezvoltare. Fiecare copil se poate dezvolta adecvat dacă este văzut ca o persoană autonomă, dacă beneficiază de un context favorabil dezvoltării unor relații de calitate cu profesorii și colegii, este tratat echitabil, dacă toate elementele mediului bibliotecii îi potențează creșterea.
Obiective:
– apropierea copiilor de carte și de cuvântul scris
– dezvoltarea vocabularului prin lectură
– formarea unei atitudini de grijă și respect față de carte
– familiarizarea copiilor cu diferite tipuri de lectură
– îmbunătățirea comunicării orale
– stimularea imaginației și a creativității
– antrenarea participanților în activități cât mai variate și bogate în conținut informațional
Lasă un răspuns