Logo

Fructele de toamnă, medicamentele din bucătăria ta

 
f_350_200_16777215_00_images_Fructe_de_toamna.jpg 
Pe lângă faptul că sunt delicioase, sățioase și pline de vitamine și minerale prețioase, minunatele fructe de toamnă sunt înzestrate și cu reale virtuți terapeutice. Profită de sezonul lor și include-le în meniul tău zilnic.
Pentru întărirea imunitatății, insomnii, tulburările digestive, dureri de gât, febră, chiar și reumatism, nu trebuie decât să arunci, mai întâi, o privire în cămară sau în frigider, unde poți găsi cele mai sănătoase și la îndemână remedii.
Nucile 
Dintre toate fructele, sunt cele mai bogate în zinc și cupru, dar conțin și fier, fosfor, calciu, vitaminele A și B. Nucile combat impotența și frigiditatea, deoarece zincul stimulează activitatea glandelor genitale.
- Împotriva inflamațiilor mucoasei bucale și a gingiilor sunt recomandate gargarismele cu infuzie de frunze de nuc (2-3 frunze la 200 ml apă clocotită).
- Ca să scapi de tenie consumă timp de 3 zile 50 g de nuci (pe care le poți adăuga la o salată, de exemplu).
Merele
Merele previn maladiile cardio-vasculare (infarctul, ateroscleroza), combat reumatismul și obezitatea, ajută la digestie, stimulează activitatea ficatului și a veziculei biliare, scad colesterolul, previn depunerea tartrului dentar.
- Pentru tratarea bronșitei și a afecțiunilor intestinale este utilă infuzia de mere: 2 mere curățate de coajă, se taie în felii rotunde. Se fierb într-un litru de apă timp de o oră. Se bea în cursul unei zile.
- Împotriva diareei sau enterocolitei la copii: se consumă mere proaspete, curățate de coajă și date prin răzătoare. Cantitatea recomandată: 500 g până la un kilogram (în funcție de vârstă) repartizate în 5 porții. 
Perele 
În comparație cu alte fructe, au cel mai bogat și diversificat conținut de vitamine, săruri minerale și oligoelemente: A, PP, C, E, B, potasiu, fosfor, zinc, fier, iod, mangan, calciu, magneziu, seleniu, fluor. O pară de mărime medie nu furnizează decât 65 de calorii, deci nu ai motive să-ți faci griji pentru siluetă.
- Dacă suferi de anemie, constipație, surmenaj, dureri reumatismale sau gută consumă un kilogram pe zi, înainte de mese.
- Vei adormi mai repede și vei scăpa de nervozitate dacă bei în fiecare seară 2 pahare cu suc de pere.
Prunele 
Sunt foarte nutritive, facilitează digestia, ajută la dezintoxicarea organismului, stimulează celulele hepatice, îmbunătățesc memoria, ameliorează durerile reumatismale.
- Pentru combaterea constipației: se fierb 300 g prune fără sâmburi în 500 ml apă, 3 ore, timp în care se schimbă apa de trei ori, pentru a elimina excesul de zahăr, care diminuează acțiunea sa laxativă.
Se consumă prune proaspete cu pâine de secară, dimineața pe stomacul gol.
- În caz de intoxicație alimentară, anemie, surmenaj, dureri de stomac se consumă câte 1-2 fructe dimineața pe nemâncate și înaintea meselor sau se bea suc de prune, un pahar înainte de mesele principale.
Strugurii 
Datorită vitaminelor pe care le conțin, în special a celor din complexul B, strugurii combat nervozitatea, anemia, oboseala. În plus, sunt indicați în reumatism, stări febrile, dermatoze, intoxicații, reumatism, tulburări digestive, boli hepatice și renale.
- Ca să slăbești: două zile pe săptămână mănâncă 1 – 1,5 kg de struguri pe zi, fără alte alimente.
- Pentru eliminarea toxinelor: trei pahare cu suc pe zi, între mese. 
 sursa: www.practicsanatate.revistaioana.ro
 
 
 
 
Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.