Daca cititi principalele publicatii locale, veti observa ca stirile si comentariile negative despre factorii implicati in campania electorala lipsesc cu desavirsire. Explicatia ? Toate partidele si chiar unii candidati au platit taxa de campanie, de fapt o taxa de protectie. Efectele negative sint majore. Prima consecinta grava este ca electoratul nu poate fi informat corect. Stirile care apar sint atit de neutre, cind nu sint laudative pe fata, incit daca un candidat comite o gafa, ea nu este semnalata in nici un ziar. Orice ar face un candidat, mai ales daca este lider de partid, oricit de multe prostii ar spune si oricum s-ar comporta el nu este taxat de presa.Din punctul de vedere al relatiei partide-presa, actuala campanie este compromisa. Pentru alegerile generale pot fi insa intrevazute unele solutii, cum ar fi ca partidele sa isi publice separat si cu semnul P (publicitate) materialele electorale, iar libertatea editorialistica sa ramina intaxcta, prin contract, sau pur si simplu fiecare ziar sa mearga doar cu un anumit partid, in functie de optiunea editorului.Oricum, asa nu se mai poate si nu cistiga nimeni, nici macar presa, care este recompensata prost pentru tacerea sa. In judetul Vilcea, de exemplu, sumele platite presei in actuala campanie sint de circa cinci ori mai mari decit media pe judetul Arges.Numai ca acolo ziarele au cam optat pentru o linie politica sau alta.
Lasă un răspuns