Menu

Deputații PSD Ștefan Ovidiu Popa și Vasile Cocoș doresc exceptarea căilor de acces amplasate în ampriza și în zona de siguranță de la aplicarea tarifelor pentru folosirea și accesul în zona drumului public

f_350_200_16777215_00_images_banner4_47123976_1833045593460155_6580200195974234112_n.jpg

 

 

 

Deputații PSD de Vâlcea Ștefan Ovidiu Popa și Vasile Cocoș sunt inițatori alături de alți colegi parlamentari ai Proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea art.47 din Ordonanţa Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor.

Conform Ordonanței Guvernului nr.43/1997 pentru dobândirea dreptului de amplasare a unui obiectiv din categoriile- construcții, mijloace de publicitate, instalații, utilități, parcări, refugii auto, căi de acces la drumul public, cu amenajările aferente-în zona drumului public, și anume în ampriză, zona de siguranță sau zona de protecție, fără a periclita siguranța circulației, beneficiarul obiectivului are obligația de a solicita administratorului drumului public acordul prealabil și autorizația de amplasare și/sau de acces în zona drumului public.

Mai mult, pentru utilizarea amprizei sau zonei de siguranță pe care este amplasat un astfel de obiectiv și pentru accesul la ampiza sau zona de siguranță pentru efectuarea unor lucrări de la obiectiv (revizia periodică și reparația), odată cu eliberarea autorizației de amplasare și/sau de acces în zona drumului public, beneficiarul are obligația încheierii, cu administratorul drumului, a contractului pentru utilizarea și acces în zona drumului public și plata tarifelor corespunzătoare.

Administratorul drumului public stabilește tarife pentru utilizarea și accesul în zona drumului public precum și excepțiile de la plata acestora.

Cu privire la căile de acces, legal, tarifele pentru utilizarea amprizei sau a zonei de siguranță pe care sunt amplasate căi de acces la toate drumurile publice și pentru accesul la aceste zone de drum public pentru efectuarea unor lucrări la căile de acces (revizia periodică și reparația) au fost reglementate prin Legea nr. 198/2015.

Astfel, administratorii drumurilor de interes național, drumurilor de interes județean și local au competența legală să stabililească aceste tarife și excepțiile de la plata lor.
În aplicarea legii, s-a ajuns la situația în care cuantumul tarifelor și excepțiile de la tarifare diferă de la un județ la altul.

Căile de cces fiin în esență accesorii ale drumurilor publice, aceste situații (cele în care cuantumul tarifelor și excepțiile de la tarifare diferă de la un județ la altul) contravin principiului O.G. nr. 43/1997, conform căruia drumurile publice trebuie să asigure accesul nediscriminatoriu al vehiculelor și pietonilor. Orice îngrădiri ale accesului la drumurile publice sunt încălcări ale dreptului fundamental la libera circulație consacrat de textul constituționalși de Tratatul de Funcționare a U.E.

Mai mult, potrivit legii, administratorul drumului public nu are nicio responsabilitate privind construcția, întreținerea și repararea căilor de acces în/din drumul public, aceasta revenind beneficiarului înscris în acordul prealabil și autorizația de amplasare și/sau de acces în zona drumului public, prin urmare nu se justifică încasarea tarifelor nici sub acest aspect.

În consecință, propunerea legislativă elimină căile de acces di enumerarea exhaustivă a categoriilor de obiective din ampriză sau zona de siguranță a drumurilor publice pentru care există obligația legală de a plăti administratorilor drumurilor tarife pentru utilizare și acces în zona drumului.

Mai mult, propunerea legislativă introduce totodată căile de acces amplasate în ampriza și zona de siguranță în lista excepțiilor legale de la aplicarea tarifelor pentru utilizarea și accesul în zona drumului public.

Potrivit derulării procedurii legislative, propunerea legislativă a fost adoptată de Senat în data de 06.02.2019 și prezentată în Biroul Permanent al Camerei Deputatilor în data de 11.02.2019.

VALCEA - CELE MAI CITITE ARTICOLE

  1. 7 zile
  2. 30 zile
  3. 1 AN
The most visited gambling websites in The UK