Miracol ! Am aflat adevărul cifrat în cărțile sale: Călin Georgescu este un călător în timp
- Written by Criterii
- Category: National
În ziua în care partidele normale și-au organizat Parlamentul și au constituit Guvernul, nu ar trebui să vorbesc despre Călin Georgescu și concepția sa bizară cu privire la organizarea socială și economică a României. Este prea mare contrastul dintre echlibru și dezechilibru, între sănătate și boală în gândire. Totuși, pentru că am făcut promisiuni, voi prezenta mai multe puncte de vedere așa cum se găsesc ele consemnate în două lucrări ale lui Călin Georgescu. Este vorba despre ”Marea renaștere/ Adevăr, Libertate, Suveranitate/ Ieșirea din Matrix” și ”Hrană, apă, energie/ O întoarcere la rădăcinile neamului românesc.” Atrag serios atenția că veți fi bulverasați, nu vă va veni să credeți că un om al zilelor noastre, cu pretenții de a fi primul om al statului român, are în cap idei atât de ciudate, încât par venite dintr-o altă lume. El însuși, Călin Georgescu, face figură de călător în timp, se comportă și scrie de parcă ar fi aterizat în secolul al XXI- lea direct din prima parte a secolului al XIX-lea.
În prima lucrare găsim așa-zisa teorie politico – economică a distributismului ”bazată pe micul proprietar – producător, întruchiparea omului suveran”. Există și trimiteri bibliografice în acest sens, una fiind la Elman Service, Primitive Social Organisation, 1962, unde se spune că ”Într-o asemenea societate, poți să cunoști pe fiecare în parte, ai posibilitatea să îl descrii, în funcție de poziția sa, într-o rețea de rudenie”. Călin Georgescu ne arată că ”Timp de milioane de ani omenirea a trăit în mici comunități autonome – ceea ce înseamnă că erau autarhice sau autiste – de o diversitate uimitoare, în care dominante erau tradiția și relația parsonală între membri”.
Este clar că acest Georgescu dorește să poată întoarce România la micile comunități țărănești în care s-a trăit, chipurile, ”milioane de ani” (ceea ce este absurd, deoarece societatea umană este infinit mai recent constituită). Are o problemă Călin Georgescu, anume că urăște confortul modern.
”De fapt, ce înseamnă confortul modern? Confortul este noua religie promovată de tehnoglobaliști. Lipsit de confort, de mistica și imaginarul social pe care acesta le presupune, omul postmodern va fi cuprins de o teribilă panică, față în față cu propria conștiință s-ar simți gol și neputincios. Sursă de satisfacții imediate, confortul îi risipește temerile, îl apără de confruntări dezagreabile, îl transformă într-un sclav fericit”. Pe scurt, Călin Georgescu consideră că lupta omului pentru confort este greșită. ”Individul își investește energia în falsul transcendent al scopurilor artificiale, strânge cureaua să-și cumpere ultimul model de telefon mobil, să-și facă un concediu în insule etc. Același derizoriu poleit. De la omul de știință până la emigrantul pakistanez ajuns în Occident, fiecare escaladează cantitativul, gonește după forme fără fond și după obiecte fără substanță, este obsedat de mitul împlinirii de sine”.
„HRANĂ, APĂ, ENERGIE/ O întoarcere la rădăcinile neamului românesc” continuă în aceeași direcție. ”A venit vremea ca poporul român să aibă un program de țară care să-l definească în lume și să-i asigure bunăstarea. Independența țării se definește și prin capacitatea de a te gospodări singur”, spune Georgescu. El crede că poate rade orașele de pe fața țării și constitui comunități mici de producție locală.
”Suveranism-distributismul este un model social și economic al libertății și al binelui comun (al frățietății), care se bazează pe producția locală și pe democrația participativă și care poate fi soluția salvatoare pentru orice țară, nu doar pentru România. Economia suveranist-distributistă este economia lucrătorilor-proprietari, a familiei tradiționale, a comunitățiilor, a producătorului român autentic. O economie echitabilă, stabilă și morală, care mărturisește tradiția”. Vă închipuiți Bucureștiul, Clujul, Iașul, chiar Piteștiul sau Râmnicu – Vâlcea deconectându-se de la confortul urban și economia de piață și transofmându-se în centre țărănești în care fiecare consumă ceea ce produce ? Aberant !!!
Georgescu vorbește ca un predicator nebun. ”Un suveranism veritabil acționează din dragoste, spre binele celor din jur.” El spune că ”Programul Hrană, Apă, Energie se va realiza prin înlocuirea relațiilor violente și conflictuale cu cele de cooperare, întrajutorare și prin armonizarea interesului personal cu cel al comunității”.
”Prin acest program se ridică un steag - Steagul Adevărului, al Iubirii, al Trezirii conșiinței Binelui și frumosului în noi toți! Sub faldurile lui se va reface (inclusiv economic) spiritul românesc tradițional”. Nu a existat în istoria țării un asemenea ins ciudat, un demagog cu pretenții mesianice, un dus cu pluta mai indubitabil.
În marea sa dereglare ideatică, Georgescu vorbește despre ”Crearea de locuri de muncă sigure și bine plătite” și ”Reinstaurarea cultului muncii din plăcere”. Fără comentarii.
Omul delirează frumos, vorbind despre ”Bunăstarea și sănătatea poporul român, a cărui stare mentală și morală să fie construită pe valori și nevoi fundamentale: - Libertate - Mica proprietate - Iubire de aproape - Bucuria de a face lucruri în folosul binelui comun”. El va instaura ceva, dar nu spune și cum o va face, dacă adepții săi vor renunța la viața de acum pentru a merge în cooperativele sale distributiviste. ”Instaurarea strategiei interesului comun prin consens național, un pas istoric spre restaurarea unei economii suverane, mai presus de confruntările politice şi ciclurile electorale.”
După atâtea și atâtea teorii economice și utopii, Gorgescu vrea o economie întemeiată pe creștinism. ”Restaurarea viziunii creștine în economie. Partea economică nu poate fi separată de partea socială. În esența sa, Programul „Hrană, Apă, Energie” este creștinism aplicat în economia reală. O triadă ce reflectă armonia dintre Dumnezeu, Om și Natură”.
Dar dacă cineva nu vrea să urmeze această cale a acestui om ? Atunci, el spune că ”TREBUIE”, adică dracul te-a luat dacă nu ești de acord. ”Fiecare om, fiecare familie, fiecare comunitate trebuie să știe că îi va fi mai bine şi ce trebuie să facă pentru aceasta”.
Mă îndoiesc că măcar 1% dintre cei care l-au votat pe Georgescu i-au citit cărțile. Fanaticii săi susținători ar cădea ca din pod dacă le-ar citi, s-ar speria, l-ar părăsi, dacă nu cumva i-ar și arăta obrazul, întrebându-l caragialește:
Ce poftești, mă, musiu ?
Călin Georgescu vine din epoca lui Charles Fourier care credea că dacă ne organizăm cum spune el, vom pune tigrii la căruță și vom înhăma balenele la corăbii, urmând să trăim în paec și fericire până la sfârșitul lumii. El seamănă cu Teodor Diamant care, acum două sute de ani, a înființat Falansterul de la Scăieni de care râdea toată Țara Românească din vremea lui Vodă Ghica.
Georgescu e un călător în timp și, probabil, se va întoarce de unde a venit.
Gheorghe Smeoreanu