Menu

Judecătorii CCR pot dormi liniștiți, au făcut ceea ce trebuie

f_350_200_16777215_00_images_banner1_sosoac_miting.jpg

 

 

 

 

 

 

Marcel Ciolacu s-a speriat de valul de critici care a lovit CCR și, pentru a nu pierde puncte electorale,  s-a grăbit să scrie pe Facebook următoarele:

”Rolul principal al CCR este de a apăra candidații și dreptul lor de a fi aleși, nu de a fi o barieră pentru participarea lor în alegeri. Voi susține întotdeauna că funcțiile trebuie câștigate la urne prin vot popular, pentru că aceasta este esența democrației.

Sub aceste aspecte, consider că CCR trebuie să prezinte rapid motivarea care a stat la baza acestei hotărâri și aceasta să conțină argumente legale și constituționale puternice.”

Îl întreb pe domnul Ciolacu ce s-ar întâmpla dacă un cetățean bolnav de schizofrenie paranoidă, ale cărei simptome cuprind, printre altele, delirul, ar dori să candideze la președinția României. Medicii nu dau aprobări, deoarece nu sunt BEC. Și atunci, cine poate împiedica pe un biet bolnav delirant să ajungă șeful CSAT ? Evident, CCR poate face asta. În acest caz prezumtiv, va scrie CCR în motivare că persoana are schizofrenie paranoidă ? Evident că nu, deoarece CCR nu este formată din psihiatri. În acest caz, CCR va analiza manifestările publice ale persoanei, declarațiile date. Este imposibil ca un (prezumtiv) candidat schizofren la președinție să nu fi făcut declarații din care să ne dăm seama că este vorba despre patologie. Ei bine, în baza acestor declarații, CCR poate bloca accesul la alegeri.

CCR este garantul Constituției, iar Constituția este o lege, legea supremă. Ca orice lege, ea trebuie aplicată în literă, dar și în spirit. Să aplici în spiritul Constituției înseamnă că o blochezi pe Diana Șoșoacă, cea care a spus:

” N.A.T.O. este cea mai agresivă, incitantă, periculoasă și potențial distructivă Alianță militară din istoria umanității! Evoluția Tratatului Atlanticului de Nord, de la înființarea sa până în prezent, a dovedit cu prisosință, fără doar și poate, că acest Tratat militar s-a constituit într-un instrument de opresiune a popoarelor, la îndemâna exclusivă a S.U.A., pentru promovarea, apărarea și dezvoltarea intereselor economice ale S.U.A., nicidecum un Tratat Militar Defensiv, menit să apere pacea și democrația mondială așa cum este declarat.”

Aici nu vorbim despre o simplă opinie politică, ci despre valori constituționale majore, precum libertatea și integritatea țării. Nu putem fi membri NATO și în același timp să punem șef suprem al Armatei pe cineva care declară ce declară Șoșoacă. Până la un eventual referendum de ieșire din NATO, pe care Șoșoacă l-a propus, ea ar fi putut fi, peste câteva săptămâni, președinte, comandant suprem și șeful CSAT. Cum să riști această situație, mai ales în plin război la graniță ?

Cine apără dreptul Dianei Șoșoacă pe principii absolute gândește absolutist. Viața este mai complexă, iar Constituția și legislația nu o pot surprinde și regla în totalitate. De aceea există instituții precum CCR unde se operează analize și interpretări.

Bine spune Iuliana Knospe, anume că ”Cei care se bat cu pumnul în piept că susțin statul de drept și democrația ar trebui să cumpănească mult înainte să atace deciziile acestei instanțe. Evident că le putem judeca fiecare la o cafea, la un pahar de vorbă, dar nu poti în calitate de candidat la Președinția României, care va trebui în cazul teoretic în care ai fi ales să garantează respectarea Constituției României și deci și deciziile gardianului Constituției care este CCR, să critici la scenă deschisă o hotărâre despre care nu știi nimic, absolut nimic. Același lucru este valabil și în cazul altor demnitar ai statului român în funcție care și-ar arogat dreptul de a critica public CCR.”

La o minimă interpretare, Diana Șoșoacă este un pericol pentru România. Evident, în motivare, CCR nu va putea face un eseu psihiatric sau politic, nu m-aș aștepta la asta. În schimb, judecătorii constituționali pot dormi liniștiți, au făcut ceea ce trebuie.

Gheorghe Smeoreanu

NATIONAL - CELE MAI CITITE ARTICOLE

  1. 7 zile
  2. 30 zile
  3. 1 AN