Menu

Cum ne lucrează pe la spate Iohannis și Cîțu în favoarea Germaniei

f_350_200_16777215_00_images_banner1_citu_iohannis.jpg

 

 

 

 

 

Guvernanții au declanșat o campanie de linșare fiscală împotriva companiilor de transport. Asmuțiți de fostul ministru de finanțe, Vasilică Cîțu, inspectorii ANAF au descins la 99 de firme. La 58 dintre ele s-a încheiat controlul și li se impută respectivelor companii plata a 283 de milioane de lei către buget.

Motivația absurdă a armatei lui Cîțu este re-încadrarea diurnelor acordate bieților șoferi de TIR în salarii. Așa din pix: nu mai vrea #echipacâștigătoare să aibă șoferii de TIR diurne, ci să le considere parte din salariu. Pentru a le impozita mai mult, desigur. Evident că suma aceasta imensă de aproape 300 de milioane de lei nu se referă la prezent, ci la perioada 2015-2021, adică ea va fi înmulțită cu majorări și penalități de întârziere. Și mai urmează să se termine și controalele la celelalte 41 de firme. Alți bani, altă distracție.

Este evident că guvernul de la București și-a propus să omoare găina care face ouă de aur, adică să îngroape cea mai performantă ramură din economia națională, trimițând în faliment transportatorii internaționali de marfă din țara noastră. Consecința criminală a acestei decizii va fi distrugerea firmelor românești de transport transfrontalier.

Și ce se va întâmpla cu miile de șoferi care lucrau aici? Dacă cineva avea vreo îndoială privind adevărata motivație a guvernelor lui Klaus Iohannis, iată și dezlegarea problemei: Germania are nevoie de 60-80 000 de șoferi de TIR și nu are de unde să-i ia. O spune chiar Dirk Engelhard, Vorstandssprecher (purtătorul de cuvânt al conducerii Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL) e.V. (Asociația transportatorilor germani). Ba mai mult, Asociația Transportatorilor Rutieri Internaționali (International Road Transport Association- IRU) estimează că nevoia transportatorilor germani va crește la 185 000 de șoferi de TIR până în 2027. Se pare că salariile (2500 euro/lună!!) nu mai motivează suficient tinerii germani să se apuce de șoferie, așa că soluția nemților este simplă: să aducă șoferii altora, gata pregătiți, școlarizați și cu experiență.

Petrișor Peiu/ Gandul

Titlul ne aparține

NATIONAL - CELE MAI CITITE ARTICOLE

  1. 7 zile
  2. 30 zile
  3. 1 AN