Menu

Cum nenorocesc Iohannis şi Orban transportatorii din România fără ca românii să priceapă

f_350_200_16777215_00_images_banner1_georgescu_nicolae_11.jpg

 

 

 

 

 

„Țările din Vestul Europei, Germania, Franța și Belgia în mod special, au identificat această găselniță numită „Pachetul de Mobilitate”, care pur și simplu ruinează companiile de transport din Estul Europei, implicit din România, în timp ce le protejează pe cele din Alianța Rutieră a Statelor din Vestul Europei”, susține deputatul PSD de Argeş Nicolae Georgescu într-o înterpelare către ministrul Lucian Bode.

Într-o întrebare adresată ministrului liberal al Transporturilor, deputatul Georgescu a spus că nu l-a surprins lipsa de reacție a președintelui României pe acest subiect, dar pare să fi avut așteptări mai mari de la ministrul Transporturilor.

„Nu m-a surprins lipsa de reacție a președintelui României pe acest subiect. Există foarte multe probleme din societatea românească pe care Klaus Iohannis le ignoră. Mă surprinde, în schimb, lipsa dumneavoastră de reacție în favoarea transportatorilor din România. Pachetul de Mobilitate impune tuturor firmelor de transporturi de pe teritoriul Uniunii Europene să se asigure că, la fiecare opt săptămâni, camioanele lor se întorc la centrul operațional din țară – ceea ce înseamnă o creștere exponențială a costurilor. Mai mult, unele măsuri sunt chiar neavenite în contextul actualei pandemii, pentru că nu permit distanțarea socială – cum e cazul interzicerii petrecerii perioadei de odihnă obligatorii în cabina camionului.

În sectorul de transporturi marja netă de profitabilitate este de 3-4%, întoarcerea camioanelor la sediul firmei crește numărul de km efectuați fără marfă, adică neplatiți de la 5% la 20-25%. În România, fiind o țară periferică a UE și cu puțini kilometri de autostradă, distanțele sunt apreciabile și pierderile mult mai mari, ceea ce înseamnă faliment curat pentru firmele de la noi și oportunități de piețe noi pentru cele din Vest.”, a scris Nicolae Georgescu.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020 iar anumite prevederi din acest pachet legislativ, consform Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România au un impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România.

NATIONAL - CELE MAI CITITE ARTICOLE

  1. 7 zile
  2. 30 zile
  3. 1 AN
The most visited gambling websites in The UK