Menu

PSD are inteligență artificială?

f_350_200_16777215_00_images_psd_inteligenta_artificiala.jpg

 

 

 

 

 

Da, pentru prima oară de când lupta s-a dus în online, PSD chiar a avut și are inteligență artificială. Conexiunile nu sunt greu de făcut pentru cei informați. De ce să ne mirăm că Mircea Drăghici are dosar penal? Nu am avea niciun motiv. Se știe foarte bine că atunci când dai de un om care înțelege inteligența artificială, oameni pe care-i putem număra pe degete, trebuie îndepărtat.

PSD și-a găsit inteligența artificială, ceea ce a speriat și Opoziția, dar și PSD. Atunci să nu ne mirăm că cel care a reușit să ducă PSD-ul la cea mai bună prezență în online de până acum trebuie îndepărtat și se dorește  confiscarea serverelor și oprirea inteligenței artificiale. Fără această inteligență artificială PSD nu mai este periculos pentru adversarii politici, este așa cum a fost în urmă cu puțin timp, inexistent în mediul online.

Traseul PSD privind această campanie nu a fost unul previzibil. Dacă până acum PSD comunica mai mult prin intermediul presei sau al televiziunii, iată că partidul a înțeles importanța comunicării online și din ultimii au ajuns primii.
Dacă PNL, USR, PRO România, etc au avut parte de o campanie agresivă, campanie pe care o duc mereu în online, aruncând venin și demonizând oameni și partide, PSD a avut o campanie complet opusă a fost, strict din perspectiva strategiei de comunicare online, la un pas de câștigarea alegerilor. Pas pe care l-au făcut în locul social democraților câteva milioane de votanți, bine pregătiți psihologic pentru aceasta.
Chiar dacă votul din 26 dă senzația că PSD nu a câștigat lupta online, lucrurile stau complet diferit. Nu, în 2019, PSD a adus la urne un număr similar ca în 2014, singura diferență fiind numărul votanților, număr pe care nu l-ar fi prevăzut nimeni, nici chiar cu Referendumul împins de Klaus Iohannis.

Ceea ce nu ar trebui să se uite este faptul că toate partidele din Opoziție au avut un singur demon de arătat lumii: PSD. Pentru că ura este cea mai puternică emoție și toată opoziția a mizat pe acest lucru.
De luat în calcul sunt și voturile celor de la Pro România care au luat 6,6% din procentul PSD.
După ce PSD a ieșit bine în toate sondajele, mult peste celelalte formațiuni, ori s-a hotărât, în ultimele 2 săptămâni ale campaniei, la desfășurarea unui plan care a avut efect răsturnarea PSD cu ajutorul Diasporei, pentru a treia oară, ori sondajele acelea au mai fost plătite și de alții, astfel, poate, făcându-se acest joc.
Despre demonizare este complicat de vorbit, pentru că a început cu mult timp în urmă, adică de doi ani. Ani în care am asistat la lupte de stradă, război dus în presă, în aparatul administrativ și chiar în online.
Dar vorbind despre inteligența artificială pe care o are PSD, trebuie văzut faptul că partidul a avut o campanie amplă. PSD a mizat pe propriile realizări și pe faptul că dacă oamenii chiar ar ști ce s-a realizat ar avea motive reale, concrete pentru a le da votul. Și campania aceasta chiar a funcționat, aducând peste 2 milioane de voturi.
Se poate observa cu ochiul liber că inteligența artificială a partidului este sub lupa aspră a celor care, chiar și astăzi, se ocupă cu abuzuri. Scopul fiind clar, acela de-a îndepărta pe oricine poate duce PSD la un scor zdrobitor pentru opoziție.
Pentru cei care-și amintesc, chiar Moise Guran spunea că este asaltat de reclamele PSD. Lucru normal ținând cont că s-a ajuns la peste 500 de milioane de vizualizări ale PSD doar prin publicitate online, într-o campanie în care tot ceea ce a însemnat online a fost acoperit: site-uri naționale și locale, Google, Facebook, Instagram, YouTube și aplicații mobile. (Datele sunt publice pe YouTube și Facebook).

Practic, PSD a inundat online-ul, doar pe Facebook ducându-se mai mult de 500 de campanii separate. Tot pe Facebook, PSD a comunicat atât pe pagina-mamă a partidului, cât și pe pagini dedicate fiecărui departament din Consiliul Național (de la politici fiscale până la agricultură).
Și paginile locale ale partidului au preluat mesajele centrale, lucru care a dus la mobilizarea online a liderilor PSD, peste 76 milioane de afișări într-o lună au fost obținute doar prin campania de promovare din acest mediu. De altfel, PSD a acționat pe Facebook mai elaborat decât celelalte partide care au participat la europarlamentare. În ultimele săptămâni de campanie au folosit chiar ad-uri eva mai speciale (se numesc canvas - practic, acestea simulează pagini de aterizare pentru fiecare campanie/subiect).

Și celelalte canale, conform unei analize atent făcute, au adus milioane de vizualizări. Multe clipuri realizate de PSD ajungând virale și fiind mult peste clipurile opoziției.
Categoric că boții și zecile de servere au fost o componentă nevăzută, dar prezentă în campania PSD. Adică, PSD s-a folosit de inteligența artificială, circa 100.000 de comentarii pro-PSD fiind generate în fiecare zi. Destul de impresionant pentru un partid care practic, până acum, a fost offline.
Cei care, din curiozitate, au dat un search pe YouTube căutând PSD sigur au observat că partidul a atins peste 35 milioane de vizualizări în mai puțin de 4 săptămâni. Ceea ce este o premieră, ținând cont că e prima data când cei din PSD s-au promovat pe YouTube.
Analiza este complexă, iar datele făcute de cei care au lucrat efectiv la această campanie, demonstrează cifre absolut impresionante, dar și o campanie fenomen care a avut linie, mesaj, target. Absolut oricine care a vrut să vadă ce a făcut PSD în 2 ani a avut resurse online nenumărate. PSD a fost atât de prezent în acest mediu că era imposibil să intri pe internet și să nu dai de PSD.

Pentru că omul care a gândit toată strategia a văzut și în viitor, ținând cont de faptul că și Google, și Facebook sunt tot mai pretențioși cu mesajele electorale – dar nu atunci când vine vorba de ceea ce le convine lor – PSD și-a făcut propriul tool de comunicare. O aplicație de mobil care are aproximativ 200.000 de utilizatori unici în acest moment. Aplicație gândită tocmai în cazul în care principalele motoare de comunicare nu vor mai permite promovarea electorală.

Cu siguranță că PSD a înțeles că mesajul pozitiv nu funcționează pentru români, dovadă fiind partidele care au mers doar pe mesaj negativ și am văzut cu toții că acesta a prins, pentru că oamenii au nevoie de ură și emoție profundă.

Dar, cu toate astea, PSD a câștigat online-ul într-un timp record, lucru recunoscut și de Victor Ponta sau Rareș Bogdan.
Și purul adevăr este că după un sondaj făcut de PSD, partidul pornea cu un 13%. Un scor care, mai mult decât sigur, s-ar fi dus mult în jos dacă nu ar fi existat online-ul și cineva care să adune o oaste de mercenari dovediți cu potențial enorm în online, astfel procentele ajungând până la 23%. Dacă PSD ar fi început comunicarea online mai demult, cu siguranță acum erau la un alt scor istoric, lucru de care le este frică și acum celor din Opoziție, DNA-ului și chiar și unei părți a PSD-ului care trage doar la putere, uitând de români. Dar cei care nu au uitat de români, oricine ce ar spune, au reușit. PSD online este câștigător și cu o inteligență artificială care știe cum stau lucrurile, PSD online va fi câștigător, lucru pe care îl știe și Opoziția.
În acest caz de ce să ne mai mirăm că vor să oprească inteligența artificială a PSD?

E simplu, PSD a reușit în câteva luni ceea ce opoziția nu a reușit în ani de zile. Să nu uităm că cei din opoziție fac campanii online încă din 2004, iar PSD a intrat pe acest sector abia acum. Problema e că a făcut-o nesperat de bine. Tocmai de aceea nicio faptă bună nu merită nepedepsită!

Gheorghe Smeoreanu

NATIONAL - CELE MAI CITITE ARTICOLE

  1. 7 zile
  2. 30 zile
  3. 1 AN
The most visited gambling websites in The UK