Menu

Teatrul Davila sub directoratul Poghiric propune Romanţioşii de Rostand, o nouă reverenţă faţă de elita Piteştilor

f_350_200_16777215_00_images_romantiosii.jpg

 

 

 

 

 

 

Fiecare epocă joacă Romanţioşii lui Edmond Rostand în funcţie de problemele ei, piesa fiind o opera aperta în sensul lui Eco.

De data aceasta, ne aflăm în plină anxietate a manipulării şi a ideii că ne-am tocit atât de mult inima încât nu mai reacţionăm decât din frustrare.

În acest sens s-a folosit regizorul Vlad Cristache de textul docil şi astfel peren al lui Rostand, compunând un spectacol magistral, cu acolade pe muchie de cuţit cuprinzând suave scene ale scenelor şi puneri în abis provocatoare de catharsis.

Simpla montare a Romanţioşilor e o alegere cu tâlc pentru tot mai febrila scenă a noului Alexandru Davila al lui Nicolae Poghiric. Curajul bine temperat, obsesia calităţii artistice şi o poftă imensă de libertate scenică sunt caracteristicile directoratului Poghirc. E pentru prima oară după decenii când Piteştii află că un director de teatru este în sine un artist complex a cărui operă a însuşi Teatrul ca instituţie, în ansamblul său.

Revenind la Romanţioşii, vom spun e că ne-a plăcut totul, dar mai ales respectul pentru ceea ce înseamnă un text clasic. Vlad Cristache a realizat un aggiornamento discret dar ferm, denotând o mare încredere şi un deplin respect faţă de spectator.

Actorii au muncit enorm, spectacolul e printre cele grele, iar jocul nu a avut reproş cu toate că scenografia, un pic cam preţioasă, le-a ridicat probleme.
Pe ansamblu, un spectacol memorabil, o reverenţă teatrală în faţa elitei Piteştilor.

Gheorghe Smeoreanu

Azi începe Festivalul Internaţional al Teatrului de Studio şi de Forme Noi, aşa încât ne vom revedea mai des cu observaţii despre spectacole.

NATIONAL - CELE MAI CITITE ARTICOLE

  1. 7 zile
  2. 30 zile
  3. 1 AN
The most visited gambling websites in The UK